سوالات مصاحبه شغلی گوگل
مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

 

گوگل هر ساله یک میلیون درخواست شغلی دریافت می کند. تخمین زده می شود که از هر 130 درخواست شغلی فقط یکی منجر به شغل می شود.  این را با ورودی های هاروارد مقایسه کنید که از هر 14 دانش آموز دبیرستانی درخواست دهنده یک نفر در هاروارد پذیرفته می شود .

5 سوال مصاحبه شغلی گوگل:

1-      عدد بعدی در دنباله روبرو کدام است: 10, 9, 60, 90, 70, 66 … ?

2-      شما در یک ماشین هستید که یک بادکنک پر از هلیوم توسط یک نخ به کف آن بسته شده است. پنجره ها بسته شده است. هنگامی که شما روی پدال گاز فشار می آورید، چه اتفاقی می افتد؟ بالون به جلو حرکت می کند، به عقب حرکت می کند، و یا در جای خود می ماند؟

3-      با استفاده از تنها یک ساعت شنی چهار دقیقه ای و یک ساعت شنی هفت دقیقه ای، بدون اینکه بیش از 9 دقیقه وقت صرف کنید، دقیقا 9 دقیقه را اندازه بگیرید.

4-      یک کتاب n صفحه دارد. که به صورت معمول از یک تا n شمرده شده است. تعداد کل ارقام در شماره صفحات 1095 باشد. تعداد صفحات کتاب برابر است با ....

5-      یک مرد اتومبیل خود را به سمت هتل هل می دهد اما دارایی خود را از دست می دهد. چه اتفاقی افتاده است؟

 

پاسخ سوال اول:

اعداد را spell کنید:

Ten – nine – sixty – seventy – sixty six

این اعداد بر اساس تعداد حروف آنها به صورت صعودی مرتب شده اند. بنابراین عدد بعدی این دنباله یک عدد 8 حرفی مثل 96 (ninety six) است. بهترین جواب برای این دنباله عدد "one googol" است. عدد بسیار بزرگی شامل یک "1 و صد صفر جلوی آن که نام شرکت گوگل نیز از آن گرفته شده است.

پاسخ سوال دوم:

یک جواب بدیهی این است که هنگام شتاب گرفتن بادکنک به عقب حرکت می کند اما این جواب بدیهی اشتباه است. کار شما این است که چگونگی حرکت بادکنک را استنباط کرده و آن را برای مصاحبه کننده توضیح دهید.

برای جواب به این سوال بیایید مکانیزم یک تراز دستی (که برای تشخیص سطوح افقی استفاده می شود) را آنالیز کنیم. تراز دارای یک لوله شیشه ای باریک است که درون آن مایع رنگی و حباب قرار دارد. وقتی که تراز بر روی یک سطح کاملا افقی قرار می دهیم حباب دقیقا در وسط لوله قرار می گیرد. وقتی که سطح تراز نباشد، حباب به انتهای بالاتر تراز می رود. زیرا که در سطح غیر تراز، نیروی جاذبه مایع را به انتهای پایین تر هل می دهد و این سبب می شود حباب به جایی که مایع وجود ندارد (یعنی انتهای بالاتر) کشیده شود.

حال فرض کنید که بادکنک هلیوم (با دانسیته کمتر) همان حباب است و هوا (با دانسیته بیشتر) همان مایع است که اطراف بادکنک هلیوم قرار دارد و همه اینها درون یک ظرف (اتومبیل) قرار دارند.

هنگامی که اتومبیل شتاب می گیرد، هوا مانند بدن شما به عقب حرکت کرده و این بادکنک سبکتر از هوا را به جلو می راند. هنگامی که اتومبیل به صورت ناگهانی ترمز می کند، هوا به جلو حرکت کرده و بادکنک را به عقب می راند. در پیچ ها نیروی گریز از مرکز هوا را از مرکز دور نگه می دارد در حالیکه بادکنک به سمت مرکز پیچ حرکت می کند.

پاسخ سوال سوم:

هر دو ساعت شنی را از دقیقه صفرم شروع کنید. هنگامی که ساعت شنی چهار دقیقه ای کاملا تمام شد (در دقیقه چهارم) آن را برگردانید ، همین کار را برای ساعت شنی هفت دقیقه ای (در دقیقه هفتم) انجام دهید. وقتی که ساعت شنی چهار دقیقه ای برای بار دوم تمام شد (در دقیقه هشتم)، ساعت شنی هفت دقیقه ای، به اندازه یک دقیقه شن در حباب پایینی خود دارد، در این لحظه ساعت هفت دقیقه ای را برگردانید تا این یک دقیقه بگذرد. هنگامی که آخرین دانه شن پایین افتاد، دقیقه نهم است.مانند شکل

پاسخ سوال چهارم

هر شماره صفحه یک رقم در ستون یکان خود دارد. همه صفحات به جز 9 صفحه اول یک رقم در ستون ده تایی های خود دارند. همه آنها به جز 99 تا دارای یک رقم در ستون صدتایی های خود هستند. می توان به همین صورت جلو رفت اما کتابی با 1095 رقم در شماره صفحاتش مطمئنا کمتر از 999 صفحه دارد پس به ستون هزارتایی ها و بالاتر کاری نداریم.

صدگان

دهگان

یکان

مرتبه

n-99

n-9

n

تعداد رقم ها

 

پس:   n+(n-9)+(n-99)=1095  ----> n=401

پاسخ سوال پنجم:

 او داشته monopoly بازی می کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها